-
Wat is tweefactorauthenticatie?
Tweefactorauthenticatie is een beveiligingsmethode waarbij twee afzonderlijke elementen nodig zijn om je identiteit te verifiëren. Op MyEdenred betekent dit dat je je gebruikelijke gebruikersnaam en wachtwoord moet invoeren, gevolgd door een unieke beveiligingscode van zes cijfers die naar je e-mailadres wordt gestuurd.
-
Waarom gebruikt MyEdenred tweefactorauthenticatie?
We hebben deze maatregel ingevoerd om je gegevens en transacties nog beter te beschermen. Met tweefactorauthenticatie daalt het risico dat onbevoegden toegang krijgen tot je account aanzienlijk, zelfs als ze je wachtwoord achterhalen.
-
Hoe werkt tweefactorauthenticatie op MyEdenred?
Lijst van stappen:
- Geef je gebruikersnaam en wachtwoord in, zoals gewoonlijk.
- Je ontvangt een unieke beveiligingscode van zes cijfers op het e-mailadres dat aan je account is gekoppeld.
- Voer de beveiligingscode binnen 60 minuten in om te kunnen inloggen.
Ben je je wachtwoord vergeten? Geen probleem! Klik op ‘Wachtwoord vergeten?’.
-
Wat als ik geen e-mail met een beveiligingscode ontvang?
- Kijk in je map met ongewenste e-mails (spam).
- Controleer of het e-mailadres dat aan je MyEdenred-account gekoppeld is, juist en up-to-date is.
- Is het probleem nog niet opgelost? Vraag onze klantendienst om hulp.
-
Kan ik de tweefactorauthenticatie uitschakelen?
Tweefactorauthenticatie is verplicht en kun je niet uitschakelen. Zo zorgen we ervoor dat de gegevens van iedereen veilig blijven. Als je inlogt, kun je je browser wel zo instellen dat deze procedure negentig dagen lang wordt overgeslagen.
-
Wat als ik een nieuw e-mailadres heb?
Als je van e-mailadres verandert, is het belangrijk om je contactgegevens zo snel mogelijk bij te werken. Dat kan door een aanvraag in te dienen via het online formulier, met als onderwerp ‘Mijn gegevens wijzigen’.
-
Wat als ik geen toegang heb tot mijn e-mails tijdens het inloggen?
We raden je aan om ervoor te zorgen dat je toegang hebt tot je e-mailaccount voordat je probeert in te loggen. Heb je geen toegang, dan kun je de tweefactorauthenticatie niet voltooien.
-
Is tweefactorauthenticatie nodig telkens als ik inlog?
Ja. Om een maximale veiligheid te garanderen, is tweefactorauthenticatie vereist bij elke verbinding.
Als je inlogt, kun je je browser wel zo instellen dat deze procedure negentig dagen lang wordt overgeslagen.
-
Hoe kan ik contact opnemen met de klantendienst van MyEdenred als ik vragen of problemen heb?
Je kunt contact opnemen met onze klantendienst door een aanvraag in te dienen via het online formulier, met als onderwerp ‘Mijn klantenruimte’.
-
Welke voordelen biedt tweefactorauthenticatie?
Tweefactorauthenticatie biedt een bijkomende bescherming tegen ongeoorloofde toegang. Zo kun je je transacties en gegevens volledig veilig beheren. Dit helpt ook om het vertrouwen in en de integriteit van het MyEdenred-platform te behouden.
-
Is het mogelijk om meerdere van mijn MyEdenred-ruimtes te koppelen?
Je kunt gemakkelijk van de ene klantenruimte naar de andere overschakelen op MyEdenred.
Die ruimtes koppel je zelf aan elkaar via je klantenruimte op MyEdenred.
Hoe je dat doet, lees je hier: artikel.
Hebt u meer vragen? Een aanvraag indienen
Opmerkingen
Artikel is gesloten voor opmerkingen.